Byens klub byder Martin Hedeager Jensen velkommen på Mosen

Af Pete Madsen
13. august 2020 kl. 18:33

Det er med stor glæde vi kan annoncere, at den, for mange velkendte Kolding dreng, Martin Hedeager Jensen, har valgt at tørne ud for KB’s Danmarksserie hold.

Martin har om nogen “Kolding blod” i årene og har bortset fra en enkelt afstikker til Middelfart, gennem hele sin karriere præsenteret en Kolding klub.  Det gør derfor også tilknytningen af Martin endnu mere betydningsfuld for “byens klub” da det er en kæmpe Kolding personlighed, der har tilvalgt KB.

Det er måske ikke alle der ved det, men rent faktisk er Martin en ægte gammel KB dreng, da KB er stedet hvor det hele startede. Martin spillede nemlig i KB i ungdomsårene (drenge/lilleput) inden at Kolding FC samarbejdet blev platformen for ungdomsfodbolden i Kolding.  Herefter har Martin haft en lang og flot karriere især i Kolding IF, hvor han som en af de bærende kræfter og anfører gennem en årrække var med til at rykke KIF fra Danmarksserien til den nuværende rangering i Nordicbet Ligaen. En flot bedrift!

Martins veje med Kolding IF skilles nu, men Martin er stadig enormt sulten som spiller og han er på ingen måder klar til at drosle 100% ned med fodbolden. Heldigvis – det er han nemlig alt for ung, sulten og dygtig til endnu.

Rent sportsligt er Martins kvaliteter åbenlyse for enhver og vi er uhyggeligt glade for, at han har valgt KB som sin midlertidige klub, efter en prøve periode på godt og vel 3 uger, med stor succes både på og udenfor kridtstregerne.

Aftalen mellem Martin og trænerduoen Anders Flaskager/ Pete Madsen er helt klar. KB vil hjælpe Martin med at vise sig selv frem den kommende periode og viser det sig at der dukker et spændende tilbud op, mens transfervinduet fortsat er åbent, står KB på ingen måder i vejen for, at Martin atter kan prøve kræfter med fodbold på endnu højere plan igen. Tværtimod - så er vi kun glade for at vi er klubben, der muligvis kan hjælpe Martin tilbage til topfodbolden igen.

Martin Hedeager er 29 år gammel og bor kun et stenkast fra Mosen, sammen med hans kone Sandra og deres datter Athena. Dette har selvsagt også haft en betydning for Martin, at han nu måske mere end nogensinde før, kan prioritere sin familie, mens han stadig kan holde sig ved ilden rent sportsligt ved siden af.

For KB er Martin en kæmpe forstærkning på banen, men han vil ligeledes være et forbillede for de mange unge drenge i truppen, med sine sportslige kvaliteter og store personlighed i omklædningsrummet.

Selv udtaler Martin:

- Efter en god samtale med Flaske og Pete, besluttede jeg mig for at holde mig i gang ved at træne med på klubbens DS hold, hvor jeg har et stort kendskab til rigtig mange af gutterne i truppen fra vores fælles fortid i bl.a. KFC og KIF. Det har siden dag ét været en god oplevelse at være en del af truppen, som har vist et flot niveau, god stemning og godt kammeratskab i hele perioden. Sportsligt vil jeg bidrage med min erfaring og offensive kreativitet, mens jeg udenfor banen vil være et forbillede for de unge KB gutter, samtidig med at vi sætter krav til hinanden.

Sidst men ikke mindst så glæder jeg mig til at spille på Mosen igen og forhåbentligt kan vi få en god start på hjemmebane i mod Odder på søndag – jeg vil i hvert fald gøre mit til det” slutter Martin.

Byd Martin velkommen tilbage på Mosevej. Vi glæder os til atter at følge dig!