Byens klub er færdig i Sydbank-pokalen

08. oktober 2020 kl. 09:30

Onsdag kl. 16:00 tog Danmarksserie holdet i mod 2 divisions mandskabet fra Holstebro Boldklub. En på papiret meget svær opgave, men samtidig også en kamp, hvor man havde alt at vinde og kunne spille uden pres.

Desværre formåede holdet slet ikke at finde pokal-gnisten frem, hvilket medførte at Holstebro fra kampens start var både det bedste og farligste hold. Et langt indkast og et dårlig timet indgreb medførte en 0-1 føring til favoritterne allerede efter 6 minutter.

KB spillede i momenter udmærket bold, men desværre uden at komme nogle vegne og ikke mindst uden for alvor at true Holstebro målet. Gæsterne var derimod skarpe, beslutsomme og enormt direkte i sit spil, og de gik derfor også helt fortjent foran med 0-3 til pausen.

En formationsændring og 3 indskiftninger gav KB et markant bedre udtryk som hold efter pausen. Holstebro lukkede dog hurtigt kampen med en scoring til 0-4 efter 55 minutter. Resten af kampen bølgede meget frem og tilbage og “de blå” havde da også 2 fine tilbud til at få pyntet på resultatet, men en enkelt bold blev reddet på stregen og en lang fod forhindrede Thomas Heiker at sætte indersiden på et fint indlæg.

Kampen sluttede 0-4 til et godt og sympatisk Holstebro-hold som dermed booker en billet til pokalturneringens runde 3.

Fokus for “de blå” ligger nu 100% på DS-turneringen, hvor der allerede søndag venter en “gyser” på Mosevej, når Ringkøbing kigger forbi.

Bedste KB-spiller på dagen var nok en gang Oliver Buhl, mens både Silas Hausmann, Magnus Rivera og Ludvig Møller alle 3 leverede flotte indhop efter pausen.

Tak til de fremmødte tilskuere - vi håber, at vi ses igen søndag!