DS-drengene klar til kamp mod Odder

image Martin Hedeager Jensen debuterer på KB's DS-hold i hjemmekampen mod Odder søndag klokken 13. Foto: Carsten B. Grubach
Af Pete Madsen
14. august 2020 kl. 10:45

Efter ni måneder uden turneringsbold melder KB’s DS-hold atter klar til kamp, og der er da også løbet meget vand igennem åen, siden det seneste opgør på Mosevej.

Der er især blevet bygget en noget yngre trup op, og miljøet er blevet skærpet, hvilket vi i KB er overbeviste om, er den rette vej at gå.

Efter en lang vinteropstart, en corona nedlukning og en speciel periode efter genåbningen glæder vi os nu enormt meget til igen at mærke adrenalinen i kroppen, når der er point på spil.

Truppen har spillet en del kampe siden genåbningen i maj måned, hvor det er blevet til seks sejre og et nederlag. Værd at nævne er det også, at holdet fortsat er med hatten, når der trækkes lod til Sydbanks pokalturnering.

Søndag gælder det så Odder på Mosevej kl. 13:00. Odder er en klub, som i foråret ansatte Carsten Hemmingsen som træner, og det lader til, at han allerede har fået sat sit præg på holdet ved at integrere flere lokale drenge suppleret op med nøglespillere som Jakob Truelsen, Nikolaj Nielsen og senest den nyankomne tidligere divisionsspiller Nicolai Johansen. Sidst Odderspillerne var på Mosevej, skilte de KB drengene ad med en 5-0 sejr, og der er da heller ingen tvivl om, at de må tage favoritværdigheden på sine skuldre til søndagens opgør.

KB-drengene er dog mere end klar til at byde det stærke Odder mandskab op til dans, og de blå vil spille sig helt ud i jagten på en god sæsonstart.

Vi håber at så mange som muligt vil kigge forbi Mosen på søndag og bakke op om ”byens klub” når der fløjtes op kl. 13:00.

Vejret tegner igen til at blive en varm omgang, men så er det godt, at hanerne er fyldte, og den blå grill tændt.

Anders Flaskager har valgt at udtage følgende spillere til søndagens opgør, hvor der bl.a. er fire debutanter at finde:

Sander Skovly
Jonathan Kirkegaard (RK)

Sabahoon Quame

Morten Jæger

Dennis Johansen

Thomas Heiker

Oliver Buhl

Oscar Schultz

Frederik Johansen (Debut)

Alvin Huseinovic (Debut)

Nicolai Dupont

Nikolaj Haysen
Sophus Linnet Raarup
Kasper Døhr Thychosen (Debut)
Silas Hausmann
Martin Hedeager Jensen (Debut)

Vi ønsker jer alle en god kamp.

/ KB DS