KB ramte bunden

image Nicolai Dupont og de øvrige KB'ere var alt for sjældne gæster i Vibys straffeparksfelt Foto: Carsten B. Grubach
Af Carsten B. Grubach
22. oktober 2020 kl. 21:17
0-4 mod Viby, der overhalede de blå i tabellen

Et nederlag på 0-4 kan ikke bortforklares. Især ikke, da Kolding Boldklubs Danmarksseriehold begik flere graverende fejl, der var skyld i nederlaget på kunstgræsbanen på Mosevej Sportsplads mod Viby. Med resultatet overlod den århusianske forstadsklub bundplaceringen til de blå. Og KB-spillet var desværre derefter. Alt for mange bolde blev tabt, selv om det blev lidt bedre i modvinden efter pausen.

Viby bragte sig foran midt i første halvleg ved Simon Matras, da KB’erne sløsede en bold væk på kanten af eget felt, og det var så det dramatiske højdepunkt i de første 45 minutter, hvor KB først efter 36 minutters spil havde et skud inden for målrammen, da tilbagevendte Nicolai Dupont skød lige på udeholdets målmand.

Fraværet af anfører Dennis Johansen var mærkbart på en midtbane, der aldrig fik greb om de fodrappe Viby-spillere, og det så skidt ud, da Viby stormede frem lige efter pausen og havde to store chancer. Midt i halvlegen fik Vibys Simon Matras oven på spillemæssig KB-dominans en friløber, og så stod der 0-2.

Nedturen blev fuldendt i det 73. og 87. minut ved to nye lette mål af Frederik Hjermind og Victor Slot Madsen, mens KB omvendt trods indskiftninger af Sophus Raarup, Magnus Rivera og Nikolaj Haysen aldrig for alvor var nær nogen reducering.

Det er nu op ad bakke for de blå i årets tre sidste kampe mod Odder, Marienlyst og OKS.