4-0 til de blå - KB tæt på toppen

image Rune Nautrup var med et mål og et måloplæg igen dominerende på KB-holdet. Bag ham Alen Merusic, der scorede det første mål.
30. april 2022 kl. 15:52

- Rart med en sejr. Og så endda en stor sejr, konstaterede Dennis Johansen, da han forlod opvisningsbanen på Mosevej Sportsplads.

4-0 vandt Kolding Boldklubs Jyllandsseriehold over Vatanspor fra Aarhus.

Et passende resultat af en kamp, som KB dominerede det meste af tiden – hjemmeholdet vandt de fleste nærkampe, Dennis Johansen fightede igen flot, og han blev fortjent kåret som kampens KB-spiller af publikum.

Storsejren betyder, at KB igen er tæt på toppen og oprykningspladsen til Danmarksserien. Alen Merusic bragte de blå foran efter blot syv minutters spil efter en tværpasning fra Rune Nautrup, der atter var en konstant trussel for modstandernes forsvar.

Samme Nautrup kunne have bragt KB på 2-0 efter et lille kvarters spil, men fik skovlet bolden over mål. Ni minutter før pausen tog han revanche på en friløber, hvor han driblede uden om målmanden. 2-0 til KB, der minuttet forinden også havde været på at score, men Mark Sandbergs forsøg blev reddet på stregen.

Vatanspor havde et farligt forsøg efter en dødbold før pausefløjtet, og det var så det. KB’s Mathias Jensen, der indtil da havde været suveræn i forsvaret, var så uheldig at få en bold i hovedet og måtte derfor lade sig udskifte.

Det blev 3-0 til byens klub efter en times spil ved indskiftede Marcus Holm på en tværaflevering fra Martin Hedeager, og selv om KB derefter gik ned i tempo, kunne Martin Riis øge til 4-0 seks minutter før tid på et nyt oplæg fra Martin Hedeager.

Målmand Jens Larsen måtte i sidste minut ud i fuld længde for at redde et skud fra udeholdet, men KB holdt hjem efter en helt igennem fin holdpræstation.

Der var derfor tæt kamp om at blive kampens KB-spiller. Den vandt Dennis Johansen. Efter slutfløjtet fik han derfor af sponsorchef Thomas Strit overrakt en check på 500 kroner sponseret fra 3p logistics ved Paw Kristensen.