Et point til byens klub

image Sophus Raarup spillede igen en god kamp og scorede begge mål for KB. Her bliver han dog indhentet af en Odder-forsvarer.
18. august 2021 kl. 21:34
Gode mål og uheldige målmænd i 2-2 kamp mod Odder

Kolding Boldklubs Jyllandsseriehold i fodbold er efter to kampe i turneringen stadig ubesejret, men kan ærgre sig over, at Odder GIF blev lukket ind i det uafgjorte 2-2 opgør på Mosevej.

KB førte 2-0 ved pausen, men Odder kom så ind i kampen to minutter ind i anden halvleg, da målmand Jens Larsen ville sparke bolden væk, men i stedet spillede den hen til en Odder-spiller, der sagde tak for den milde gave og reducerede til 2-1.

KB havde ellers domineret første halvleg og kom foran allerede efter seks minutters spil, da Sophus Raarup afsluttede et flot gennemspillet angreb med en scoring. Efter 20 minutters spil var Odders målmand uheldig helt, da han flagrede rundt efter bolden i feltet i modvinden. Bolden faldt ned, og Sophus Raarup fik den efter lidt klumpspil skubbet over stregen og blev dobbelt målscorer for byens klub.

Odder, der mødte op med flere teknisk dygtige spillere, var resten af halvlegen mest på bolden uden dog at blive rigtig farlig. Det blev udeholdet til gengæld efter den heldige reducering, og det var ikke ufortjent, at det blev 2-2 efter en times spil på et godt gennemspillet angreb, der blev afsluttet med et fornemt hovedstød uden chance for Jens Larsen i KB-målet.

Spillet bølgede herefter frem og tilbage. Begge hold havde et par gode tilbud, og uafgjort var derfor et retfærdigt resultat.

KB spiller sin næste kamp på lørdag på udebane mod Aarhus 1900.