Flot blå sejr i sæsonen sidste kamp

image KB's Dennis Johansen og Silas Hausmann (th.) i kamp mod en Aarhus Fremad-spiller.
26. juni 2021 kl. 16:39
3-1 triumf til KB over Aarhus Fremad efter stærk indsats.

Desværre er det for sent. Kolding Boldklubs Danmarksseriehold må rykke en række ned, men den flotte 3-1 sejr på Mosevej Sportsplads i dag over Aarhus Fremad, der har ligget i toppen af nedrykningsspillet, lover godt for den kommende sæson.

KB’erne leverede nok sæsonens bedste første halvleg mod et godt Aarhus-hold, som kun den stærkt spillende Jens Larsen i KB-målet kunne holde fra at score.

Efter 21 minutter, hvor det meste af spillet var foregået på midtbanen, slog KB’s tyske frontløber Marvin Strohschänk til efter et fornemt angreb. En stærkt spillende Silas Hausmann gik til baglinjen og serverede bolden, som blev sendt i nettet med et fladt skud i venstre side.

Jens Larsen, der var KB’s man of the match, havde kort efter en fornem dobbeltredning, og på et lynhurtigt kontraangreb bragte Marcus Holm i en overtalssituation KB på 2-0.

Aarhus Fremad havde kort før pausen bolden i nettet, men målet blev korrekt underkendt for offside. Efter pausen blæste udeholdet for alvor til angreb. 1-2 lå længe i luften, men KB-forsvaret og plankeværket Larsen holdt stand.

I det 66. minut gik det dog galt. Aarhus Fremad fik fortjent reduceret tæt foran mål ved MatsWierzba, og så var det for alvor spænding på. KB’erne holdt dog hovedet koldt, stod godt i forsvaret og fik et par farlige kontraangreb.

Et af dem afsluttede den netop indskiftede Villads Møller på fornem vis ni minutter før tid, da han løb fra Fremad-forsvaret og køligt sparkede bolden i nettet via indersiden af stolpen til 3-1.

Kampen var afgjort, og KB var endda tættere på 4-1 end Fremad på 3-2, da Nikolaj Haysen og Sophus Raarup kom til chancer i slutfasen.

En fornem indsats af de blå. Hele holdet trådte i karakter og viste stor moral.

Nu kan der holdes sommerferie med god samvittighed. En ny sæson med træner Torben Mølby og den nye assistenttræner Kenneth Esters Petersen venter, og her kan spillerne glæde sig til både bonusordning ved sejre, støvleordning og nyt udebanetøj.

De blå agter nemlig at rykke op igen!