Jes Bekke ny cheftræner i Kolding Boldklub

22. november 2022 kl. 21:04
Kolding Boldklub vil fortsat være den førende amatørfodboldklub i Kolding Kommune og satser på at forbedre sin position på både senior-og ungdomsfronten.
Derfor opruster byens klub med ansættelsen af Jes Bekke som cheftræner for klubbens Jyllandsseriehold 2-hold.
Jes Bekke, 46-årig tømrer med bopæl tæt på KB’s hjemmebane og med A-licens som fodboldtræner, tiltræder ved årsskiftet, men er allerede i gang med at samle en forstærket trup med udgangspunkt i lokale spillere.
Jes havde i sin aktive karriere i omegnen af 100 førsteholdskampe i KB, som er hans barndomsklub. Han spillede siden i TSV Nord Harrislee syd for grænsen, i FC Fredericia, hvor han har rekorden i antallet af førsteholdskampe, og i Kolding IF.
Det var også i Kolding IF, han begyndte sin trænerkarriere som spillende assistent. Jes Bekke har siden været træner for Middelfarts 2. divisionshold og FC Sydvest i Tønders 2. divisions- og DS-hold.
Med ansættelsen af Jes Bekke, der har en stor fodboldmæssig indsigt og berøringsflade, vil Kolding Boldklub gå ind i en fremtid, som man tidligere på året også styrkede med ansættelsen af Anders Flaskager som børne- og ungdomsansvarlig.
Med nu flere end 700 medlemmer og hele otte seniorhold er KB blevet styrket i bredden oven på corona-epidemien. Der lægges nu ekstra kræfter i at forbedre de sportslige resultater.