KB faldt sammen efter pausen

image Debutanten Mads Bro Schultz stod godt i KB-målet, selv om han måtte indkassere fem scoringer.
30. oktober 2022 kl. 18:10

Sæsonens sidste kamp for Kolding Boldklub i Jyllandsserien 1 blev i dag spillet i Sædding, hvor hjemmeholdet skulle forsvare sin andenplads mod KB's nedrykkere. Begge normale KB-målmænd var syge, så der var debut til Mads Bro Schultz i målet. Han står til dagligt på klubbens Serie 4-hold og spillede en imponerende og fejlfri kamp, selv om KB måtte rejse hjem med et 0-5 nederlag.

Symptomatisk for sæsonen fik hjemmeholdet et gyldent minut midtvejs i halvlegen. Først fik Alen Merusic bolden i Sæddings net, men yderst tvivlsomt blev scoringen annulleret for offside. På kampens næste angreb scorede Sædding til 1-0. Stillingen holdt til pausen, selv om hjemmeholdet to gange fik hjælp af overliggeren på nærgående forsøg fra KB.

Efter pausen faldt KB sammen. Det udnyttede Sædding til at score yderlige fire mål til slutresultatet 5-0.

Mens førsteholdet må rykke ned og nu med en ny satsning skal forsøge at komme hurtigt op igen, kan KB glæde sig over, at klubben andethold skal ud i en playoff kamp i Agerbæk søndag 6. november, mens klubbens Serie 4-hold med de "gamle" er rykket op i Serie 3 efter en 4-1 sejr over Bosniske IF i Kolding. Stort tillykke til de gamle blå drenge, der har en gennemsnitsalder på 44 år.