KB fik ny luft i bunden

image KB's Rune Schelde i den røde udebanetrøje i kamp med en Viby-spiller. Foto: Carsten B. Grubach
Af Carsten B. Grubach
01. maj 2021 kl. 16:40
Første sejr i 15 kampe, da Viby blev slået 1-0.

Et lettelsens brøl lød ud over Viby Stadion, da Kolding Boldklubs DS-hold på den første majdag efter mange skuffelser og knebne nederlag endelig fik en sejr. 1-0 over Viby var som den første sejr i 15 kampe lige så tiltrængt, som den var hårdt tilkæmpet.

Det var som en duel mellem to tandløse tigre, for ingen af holdene formåede at tilspille sig ret mange chancer, og det meste spil foregik midt på banen. Meget betegnende blev kampens enlige mål ni minutter før pausen til efter en målmandsfadæse.

Vibys sidste skanse Andreas Christoffersen tabte et indlæg fra Nikolaj Haysen, og så havde Nicolai Dupont nemt ved at prikke bolden i mål og blive matchvinder.

Fem minutter før pausen havde Silas Hausmann igen bolden i nettet efter godt KB-opspil, men han var desværre offside. KB-keeper Jens Larsen, der spillede en god kamp og udstrålede stor autoritet, havde lige efter en flot dobbeltredning efter en fæl fejl i forsvaret, mens Nicolai Dupont fik reddet et flot forsøg i den anden ende.

Viby kom ud efter pausen med fornyede kræfter, skiftede tre friske spillere ind efter en times spil, men formåede kun at komme tæt på ved dødbolde i to tilfælde, hvor KB’erne måtte redde på stregen.

I overtiden var KB tættere på 2-0, men Kasper Døhr Thychosen, der afløste Nicolai Dupont, som midt i anden halvleg udgik med krampe, og Rune Schelde brændte begge alene med målmanden.

Et godt kæmpende KB-forsvar med de solide midterforsvarere Thomas Heiker og Morten Jæger i centrum hev sejren i land og gav dermed byens klub håb om fornyet redning.

Onsdag aften venter en ny vigtig bundkamp hjemme mod Horsens fS. En sejr her, så har KB igen en god chance for at undgå nedrykning til Jyllandsserien.