Lovende optakt for ungt KB-hold

image Thomas Heiker header KB foran 1-0 i træningskampen mod Aabenraa Boldklub.
03. august 2021 kl. 21:46

Da der var spillet 18 minutter, førte Kolding Boldklubs Jyllandsseriehold 3-0 over Aabenraa Boldklub, der spiller i Jyllandsserie 2. Og så var træningskampen på Mosevej Sportsplads naturligvis afgjort. 4-1 blev slutresultatet, som også var stillingen ved pausen.

Men der var ikke kun resultatet at glæde sig over. Det unge KB-hold spillede flot sammen i sæsonens første træningskamp, og det var en fornøjelse at følge blandt andre tilbagevendte Martin Riis i front, Jonas Warncke på kanten og Anders Brüggert, der er kommet til fra Svendborg/Oure.

Forsvarsklippen Thomas Heiker headede KB i front efter et hjørnespark, Jonas Skov Thomsen øgede til 2-0, inden Martin Riis sørgede for 3-0 føring til de blå. Aabenraa reducerede, inden Sophus Raarup ni minutter før pausen havde let ved at skubbe bolden i nettet til 4-1.

KB gav blandt andre debut til Christian Lykke Rasmussen og målmanden Jeppe Christoffersen, der er kommet fra Kolding IF, og måtte undvære Marcus Holm og Martin Hedeager, der begge stadig er på ferie.

Sidste træningskamp inden turneringsstarten hjemme mod Tjørring lørdag den 14. august er ude mod Esbjerg fB’s JS2-hold fredag aften.