Ny sportschef og ny trænerduo i byens klub

image Trioen Jonas Raunsbæk (tv.), Torben Mølby og Kenneth Esters Petersen står nu i spidsen for Kolding Boldklubs førstehold, der til foråret skal spille om oprykning til Danmarksserien.
03. november 2021 kl. 10:25

Sæsonmålet var oprykningsspillet til Danmarksserien. Og det blev nået. Torben Mølby, cheftræner for Kolding Boldklubs Jyllandsseriehold i fodbold, kan være tilfreds med sin og sit holds indsats i efterårssæsonen.

Han overgår nu efter eget ønske til en stilling som sportschef i Kolding Boldklub med ansvar for klubbens to bedste seniorhold og et kommende U19-hold og overlader dermed cheftrænerposten til en duo, hans assistent Kenneth Esters Petersen og Jonas Raunsbæk.

De to trænere overtager truppen efter nytår, mens Torben Mølby allerede er tiltrådt i sit nye job, som også omfatter rekrutteringen af nye spillere til byens klub.

Kenneth Esters Petersen stammer fra Vamdrup og var i flere sæsoner en af de bærende kræfter og anfører på KB’s førstehold, hvor han nåede 125 kampe, inden en knæskade desværre satte en stopper for hans aktive karriere. Han har siden foråret været assistenttræner for førsteholdet.

Kenneth er 28-årig, arbejder som revisor hos BDO Kolding, er kæreste med Maja. Parret har sønnen Valde.

Jonas Raunsbæk er født og opvokset i Ikast. Han har fået sin fodboldopvækst i Ikast og FC Midtjylland, hvor han vandt guld, sølv og bronze i u17- og u19-ligaerne, og han har spillet ca. 150 divisions- og reserveholdskampe for FC Midtjyllands reservehold. I sin tid i Kolding spillede han et par sæsoner på DS-holdet i KB og har i de senere år spillet i Bramdrupdam GIF.

Jonas er 34 år og arbejder som forretningskonsulent. Han bor i Kolding med sin kæreste Therese og parrets to piger Wilma og Vera.

KB fastholder i 2022 det meste af truppen – kun målmand Jeppe Christoffersen, de skal være skiguide, og Marvin Strohschänk, der vender hjem til Tyskland, har sagt fra til den kommende sæson, mens et par spillere er gået i tænkeboks. Torben Mølby er allerede i dialog med spillere, som kan forstærke truppen i 2022.

– Vi er glade for at have styrket organisationen omkring klubbens bedste seniorhold, så vi kan fastholde positionen som det bedste alternativ til den professionelle fodbold i kommunen, siger KB-formand Carsten B. Grubach.

– Vi får det optimale ud af Torben Mølbys 25 års erfaring som træner og får samtidig to åbenlyse trænertalenter til at tage ansvaret for klubbens bedste hold.