Supervigtig sejr til de blå

image KB*s Nikolaj Haysen (tv.) og Rune Schelde i kamp mod en Horsens-spiller. Foto: Carsten B. Grubach
Af Carsten B. Grubach
05. maj 2021 kl. 21:20
1-0 i bundgyser over Horsens på et sent mål

Det var ikke kun en kamp om tre, men nærmere om seks point, da Kolding Boldklub mødte Horsens fS i en bundgyser i Danmarksserien. Syv minutter før tid blev den altid myreflittige midtbanemand Dennis Johansen matchvinder, da han sparkede en aflevering fra Jonas Rode fladt i nettet fra kanten af feltet.

I en chancefattig kamp med alt for meget spil på midtbanen var KB det teknisk bedste hold, men de små KB’ere formåede ikke at matche det fysisk stærkere udehold, når de nåede frem til straffesparksfeltet.

Man skulle helt frem til det 73. minut, da et indlæg fra indskiftede Kasper Døhr Thychosen til Rune Schelde var tæt ved at ryge i mål, og Horsens, som KB nu har overhalet i tabellen, blev først farlig i det sidste minut, da det blev til en målchance på et indlæg, som en gulbluset til KB’s held gled forbi.

KB vandt for anden gang i træk 1-0, holdt altså også igen buret rent og skal nu forsøge at følge succesen op i Odder på lørdag. Både spillet og indstillingen var i klar bedring mod Horsens, så der er nu et berettiget håb om redning for byens klub.

Morten Jæger spillede sin kamp nummer 100 i den blå trøje og gjorde som de øvrige på holdet en god figur i et gys, der set med blå øjne fik det rigtige udfald.