Talenterne slog til i KB-sejr

image Silas Hausmann, der her scorer i en tidligere kamp på Mosevej, blev matchvinder for de blå mod Djursland
23. juni 2021 kl. 21:38
2-1 til de blå i uskøn kamp mod Djursland

De unge fremadstormende Marcus Holm og Silas Hausmann var udslagsgivende, da Kolding Boldklubs DS-hold sankthansaften vandt sæsonens sidste udekamp mod Djursland 2-1. Dermed fortsatte KB den spillemæssige fremgang efter trænerskiftet for en måned siden.

KB kom bagud efter små 10 minutter, da midterforsvaret kom i klemme. Thomas Heiker fældede en Djursland-spiller. Straffespark og 1-0 til hjemmeholdet.

Det blev ikke nogen køn kamp i Grenå, da begge hold mistede mange bolde i opspillet, og det blev kun til få løse chancer før pausen.

Kort før pausefløjtet udlignede Marcus Holm på et hovedstød efter et frispark, der var begået mod ham selv. Oliver Buhl sendte frisparket ind i feltet, hvor KB havde smidt alt frem, og Marcus Holm fik hovedet på.

Efter pausen bølgede spillet frem og tilbage. KB scorede sejrsmålet midt i halvlegen efter et mønsterangreb. Silas Hausmann brød Djurslands opspil, sendte bolden op til Sophus Raarup, der spillede Marvin Strohschänk. Han så en fri Silas Hausmann, der var løbet med, og så førte de blå 2-1.

Begge målmænd havde gode redninger, så resten af kampen forblev målløs. KB’erne kunne køre sydpå med tre point på kontoen.

Der var debut til Emil Qvortrup og Jonas Warncke, der blev skiftet ind efter pausen og beviste, at der er mange talenter at bygge på i byens klub.

Lørdag klokken 14 sluttes en lang og hård sæson af med en hjemmekamp mod Aarhus Fremad, der for længst har reddet sig, mens KB siger farvel til DS med et håb om en hurtig tilbagevenden.

Kom bare på Mosevej og støt drengene, så de kan få en ny sejr inden sommerferien…