Kanonsejr til de blå

image Rune Nautrup, der scorede to gange og var et fyrtårn i forsvaret, var banens bedste spiller.
02. april 2022 kl. 15:52
KB’ JS-hold fik en superstart på sæsonen

Det var en kamp, Kolding Boldklub ville vinde. Det så man fra første fløjt, da klubbens Jyllandsseriehold tog imod Horsens fS på Mosevej Sportsplads.

KB skuffede da heller ikke de flere hundrede tilskuere, der var mødt op i typisk aprilvejr med skiftevis sol og slud. 3-0 vandt KB, der allerede efter fem minutters spil kom foran, da Rune Nautrup satte foden på en tværaflevering.

Det var resultatet af et kæmpe KB-pres med masser af vundne nærkampe og gejst over hele linjen. Martin Riis var tæt på 2-0, men blev tacklet næsten på målstregen. Og så var det faktisk gæsterne, der derefter havde halvlegens bedste chancer - først fik målmand Jeppe Christoffersen puffet et forsøg på stolpen, siden måtte KB-forsvaret blokere et forsøg, der ellers var gået i mål.

KB udnyttede to minutter efter pausen, at Horsens fS havde en spiller ude med et gult kort. I en hurtig omstilling sendte Jacob Lorentzen en aflevering ind foran mål, hvor Rune Nautrup nærmest fik snublet den i mål i kamp mod en Horsens-spiller.

Den erfarne målræv slog til igen, og han var også et fyrtårn, når der skulle heades væk i forsvaret efter de dødbolde, Horsens var meget nærgående med.

Rune Nautrup, der var her, der og allevegne og klart banens bedste, blev da også helt fortjent kåret som kampens spiller af publikum, som kunne se den indskiftede Lasse Rode afgøre kampen.

Han overlistede Horsens-målmanden, der havde ventet et indlæg med et fladt skud. 3-0 til de blå, der kunne køre en velfortjent sejr hjem.

Indskiftede Markus Kristensen, en af flere debutanter på det stærkt foryngede KB-hold, var endda tæt på 4-0, men fik ikke ramt bolden rigtigt med hovedet, så bolden røg langt over mål.

En kanonstart for de blå, som lover godt for resten af sæsonen.