KB i klar fremgang

image KB'erne matchede modstanderne fra FC Sydvest, der spiller i JS1
25. februar 2023 kl. 15:09

Sejren på 1-0 over FC Sydvest fra Tønder lyder umiddelbart ikke som noget stort resultat for Kolding Boldklubs JS2-hold.

Men træningskampen på Mosevej en måned før turneringsstart viste et KB-hold i klar spillemæssig og formmæssig fremgang. Og det endda uden skadede Martin Hedeager og efter pausen også Rune Nautrup, som fik en hvilepause af cheftræner Jes Bekke.

Anfører Dennis Johansen og tilbagevendte Marcus Holm førte an i et godt presspil af KB. Det blev belønnet midt i første halvleg, da en Sydvest-forsvarer blev presset til at lave selvmål med et kikset hovedstød, som røg i nettet godt hjulpet af den kraftige sidevind.

Kampen var meget fattig på målchancer, men KB kan glæde sig over både spillemæssigt og fysisk at kunne matche et hold, der ligger i JS1, altså en række over de blå.

KB’s næste træningskamp er lørdag 4. marts på Mosevej mod Fredericia fF.