Byens store klubber går sammen om fodboldskole

image Frederik Lund, teknisk chef i Kolding IF – Fodbold (tv.), og Carsten B. Grubach, formand i Kolding Boldklub, glæder sig til det nye fodboldskolesamarbejde.
07. november 2023 kl. 14:59

Kolding IF satser på eliten, Kolding Boldklub på bredden. Men de to store fodboldklubber i Kolding er enige om at forstærke indsatsen for at få endnu flere i kommunen til at dyrke nationalsporten.

Derfor er KIF og KB gået sammen om i de næste tre år at arrangere en fodboldskole i den første uge af skolernes sommerferie. Her har begge klubber hidtil haft deres egne fodboldskoler - KB har haft er mangeårigt samarbejde med DBU og satte for nogle sæsoner siden dansk rekord med flere end 300 tilmeldte.

- Vi går med i samarbejdet, fordi KIF stiller med et professionelt set up, hvor KB-trænere kan medvirke, og fordi vi i modsætning til DBU’s fodboldskole har lov til at have egne sponsorer og kan tjene mere. Og sidst, men ikke mindst sender vi et stærkt signal om, at KIF og KB trods forskelligt dna vil arbejde sammen om at styrke sporten på det lokale plan, siger Carsten B. Grubach, formand for Kolding Boldklub.

- Vi er utrolig glade for at kunne offentliggøre samarbejdet med Kolding Boldklub. Vi har i de seneste tre år øget vores indsats i fodboldskoler i Kolding, og her har det længe været en drøm at kunne indgå et samarbejde med Kolding Boldklub, som historisk har haft nogle af Danmarks største fodboldskoler.

- Vi tror på, at når klubberne i Kolding står sammen, udvikler det hele fodbolden i Kolding Kommune, siger Frederik Lund, teknisk chef i Kolding IF - Fodbold.

Improving, som fodboldskolen er døbt, afvikles fra mandag 1. juli til fredag 5. juli 2024 og er for piger og drenge i årgangene 2009-2017.

Pris: 1.449 kroner inklusive t-shirt, shorts, en Hummel-fodbold, frugt og frokost med en varm ret alle dage samt en gratis billet til en kamp med Kolding IF’s førstehold.

Billetsalget begynder på de to klubbers hjemmesider fredag 10. november – www.kif-kolding.dk/kontingent og www.kolding-boldklub.dk