De blå spillede uafgjort efter hektisk slutspurt

image Martin Hedeager var dobbelt uheldig, da han brændte et straffespark og samtidig blev skadet.
19. august 2023 kl. 20:10

Indtil et kvarter før tid var der måltørke i Kolding Boldklubs udekamp mod Vatanspor Aarhus i Jyllandsserie 1.

Men så regnede det pludselig med mål. To til hver klub, så kampen endte 2-2. KB, der indtil da havde brændt en række chancer, bl.a. et straffespark, da Martin Hedeager gled og pådrog sig en fibersprængning, kom foran, da Eskild Bak blev spillet fri, driblede uden om målmanden og scorede.

Fire minutter før tid, da KB’s Rune Nautrup sad uden for med et gult kort, fik Vatanspor udlignet fra nært hold efter et hjørnespark. På det næste angreb bragte Marcus Holm de blå på sejrskurs, da han blev sendt i dybden, snød en modspiller og scorede til 2-1.

KB havde et ar muligheder for at øge til 3-1, men i stedet fik hjemmeholdet udlignet til 2-2 fire minutter inde i overtiden med et skud fra nært hold oppe i nettaget.

Minuttet efter var kampen slut, og KB-keeper Frederik Bach fik rødt kort på vej ud af banen for at brokke sig til dommeren.

Resultatet og kampforløbet ærgrer både KB-spillerne og cheftræner Jes Bekke.

- Vi spiller en dårlig kamp. Alle spillerne manglede lige de sidste 5-10 procent, så vi skal være glade for et point, når vi brænder så mange chancer, sagde Jes Bekke, da han havde sundet sig oven på de 95 minutter og den dramatiske afslutning.

- Vi er stadig ubesejret, og det skal vi tage med til næste kamp, tilføjede KB-træneren, der ud over Martin Hedeager måtte skifte Max Juhl og Sabao ud med skader.

KB spiller allerede sin næste turneringskamp tirsdag klokken 19 på Mosevej Sportsplads, hvor Sædding/Guldager kommer på besøg.