Forynget og forstærket KB-hold klar til ny sæson

image Fem nye spillere i KB omkring cheftræner Jes Bekke. Til venstre Eskild Bak, Tobias Martensen, til højre Emil Collatz og Max Juhl. Forrest Enes Karabak.
05. august 2023 kl. 15:35

Kolding Boldklubs oprykkede JS1-hold er tilført masser af nyt, ungt blod til efterårssæsonen, der begynder med en pokalkamp hjemme mod Varde på tirsdag.

Fem spillere, Eskild Bak, Tobias Martensen, Max Juhl og Emil Collatz, alle tidligere U19 i Kolding IF, og Enes Karabak, der er vendt tilbage til KB fra Aabenraa, forstærker cheftræner Jes Bekkes solide trup.

Eneste afgange er Huseyn Öczan, der har valgt at søge nye udfordringer i FC Sydvest, som KB møder på udebane i den første turneringskamp fredag 11. august, og Jacob Andersen, der stopper på topplan.

Alle fem nye var på banen, da KB spillede 1-1 i den sidste træningskamp på Mosevej mod KIF’s U19. Martin Hedeager scorede for de blå, mens Eskild Bak sendte et straffespark på stolpen i sidste minut mod sine tidligere klubkammerater. Straffesparket blev begået mod ham selv, men der skal nok være blå mål i ham.

KB har i de øvrige træningskampe vundet 2-0 over Bramming fra JS2, vundet 3-0 over Esbjerg fB’s JS2-hold og tabt 1-2 mod B1909’s DS-hold.

– Det ser spændende ud. Vi har en klar forstærkning af truppen, og jeg er nu i den heldige situation, at jeg kan lade spillere med småskavanker sidde over, og det vil på den lange bane flytte holdet, siger Jes Bekke.

Pokalkampen mod Vardes DS-hold spilles tirsdag klokken 18 på bane 2 på Mosevej, da bane 1 først er klar til brug senere på måneden.