Gaver til oprykkerne, der faldt i søvn i sommervarmen

image Champagnebrus i Aabenraa. De blå er rykket op!
18. juni 2023 kl. 16:51
Sikker 4-1 sejr til de blå i Aabenraa

Der var lykønskninger fra værterne fra Aabenraa Boldklub til Kolding Boldklub med oprykningen før sæsonens sidste JS2-kamp. Pæne ord fra de nedrykningstruede sønderjyder, der skulle bruge mindst et point for at kunne redde sig en ny sæson i rækken.

Og gavmildheden fortsatte på banen. Det unge KB-hold, der havde veteranerne Rune Nautrup og Martin Hedeager på bænken, førte 2-0 allerede efter fire minutters spil! Det banede vejen for en sikker sejr på 4-1, selv om der var en del blå sløvhed i sommervarmen. Og naturligvis sprang champagnepropperne efter kampen.

Først fik Oliver Bekke efter to minutters spil bugseret bolden i mål i to omgange til 0-1. To minutter senere boksede Aabenraa-målmanden Dennis Johansens hjørnespark i nettet.

- Det er op ad bakke, lød det fra hjemmeholdets fans på tribunen, og det blev det da også. KB, der generelt var bedst på bolden, gjorde opstigningen lidt lettere for bundholdet med ufarligt og tandløst spil på midtbanen. Spydspids Abdullahi rørte for sjældent bolden, da KB spillede alt for meget på tværs.

KB’s oprykkere var faldet i søvn og lukkede Aabenraa ind i kampen fire minutter før pausen, da Jacob Rahbæk efter et hjørnespark headede bolden i nettet til 1-2.

Rune Nautrup og Martin Hedeager afløste Huseyin og Jesper Fogh Sørensen efter pausen. Jesper Fogh Sørensen og Abdullahi fik senere begge en chance for at øge til 3-1, Markus Holm forsøgte sig med et nærgående langskud

Der skulle være forskel på top og bund, der var der også, men det var tydeligt, at hjemmeholdet havde mest at spille for. Viljen var der, men ikke evnerne.  Et kvarter før tid var Aabenraa tæt på 2-2, da en tværbold fladt passerede KB-målet.

To minutter senere tog Jesper Fogh Sørensen affære, afdriblede en modstander i feltet og scorede sikkert til 3-1. Fire minutter senere satte Abdullahi trumf på i et kontraanbreb og øgede til 4-1. JS1 kalder.