Jan Hede ny ungdomsansvarlig i Kolding Boldklub

image I tre år har Jan Hede trænet KB' årgang 2010. Nu er han også blevet ungdomsansvarlig i klubben.
Af Carsten B. Grubach
09. januar 2021 kl. 15:06

Jan Hede er ny ungdomsansvarlig i Kolding Boldklub. Hans primære opgave bliver at finde trænere og spillere til klubben og inspirere begge parter, lige som han indgår som en vigtig del i projektet KB version 2.0 sammen med sports- og sponsorchef Thomas Strit, assistenttræner Pete Madsen samt projektleder og DS-cheftræner Anders Flaskager.

Jan skal være med til at skabe et miljø i KB, hvor legen med bolden i et stærkt fællesskab er et bærende element, og hvor det er sjovt at spille fodbold. Jan fylder 47 år den 4. februar, bor i Seest med sin kone Majbritt og to børn. Sønnen Mathias spiller på KB’s årgang 2010-hold, som Jan har trænet i de seneste tre år. Jan arbejder til daglig som assurandør i Sønderjysk Forsikring, der er en af Kolding Boldklubs sponsorer.

Jan, der har B-Licens som træner, spillede næsten alle sine ungdomsår i KB, var to år i Middelfart som senior og spillede derefter i Kolding IF, hvor han nåede flere end 300 divisionskampe. I dag spiller han på Per Lundbaks Serie 4-hold i KB sammen med andre tidligere topspillere.

Klubbens bestyrelse ser frem til et godt samarbejde med Jan Hede, som vi har lært at kende som en meget omgængelig, seriøs og kompetent person. Han passer perfekt ind i KB’s målsætning om at være en klub, hvor fodboldglæden ikke kan blive stor nok.