KB har mistet et stort forbillede

16. juli 2023 kl. 11:38

John Jensen, æresmedlem af Kolding Boldklub, er pludselig død i en alder af 72 år. John fik et ildebefindende på golfbanen, og hans liv stod desværre ikke til at redde.

De blå har dermed mistet en urkraft og et stort forbillede blandt klubbens frivillige. John blev medlem af KB i 1960 som niårig og har trænet masser af drenge- og seniorhold i sammenlagt 25 år. Han fik debut på KB’s førstehold i 1970 som 19-årig og spillede siden på en lang andre hold – også som oldboy og veteran.

John, der arbejdede mange år som typograf på Kolding Folkeblad og Jydske Avistryk, sagde aldrig nej til at give en blå hånd med – ved bankospil, Koldinghus Cup, skolefodbold og mange andre arrangementer.

Han modtog bl.a. klubbens "guldnål" for 10 års frivilligt lederarbejde, JBU’s sølvnål for 15 års frivilligt lederarbejde, blev udnævnt til årets træner og til æresmedlem af Kolding Boldklub i 2021.

I de senere år fungerede John som en kompetent og meget vellidt holdleder for første- og andetholdet i seniorafdelingen. Altid konstruktiv, altid løsningsorienteret og med et stort blåt hjerte, der bankede for byens klub og de unge spillere.

Klubbens tanker går i den svære tid til Johns to døtre, Jette og Jane og deres familier.

John Jensen bisættes fra Søndre Kapel tirsdag 25. juli klokken 12.

Tak for indsatsen, gamle dreng.

Æret være Johns minde.

På Kolding Boldklubs vegne