Ole Larsen æresmedlem i KB

19. marts 2024 kl. 22:07

En mand, der ikke praler. En mand, der er blå fra top til tå.

Ole Larsen (billedet) har været medlem af Kolding Boldklub siden 1963. Da var han syv år. På årets generalforsamling blev Ole fortjent udnævnt til æresmedlem i den klub, han har givet så meget gennem det meste af sit liv.

Ole stoppede sin aktive karriere i 2018, han spillede flere end 250 førsteholdskampe for KB og spillede sågar en Serie 2-kamp som 52-årig. Han har siddet i KB’s bestyrelse, været træner for flere ungdomshold i byens klub, været med til at arrangere skolefodboldturneringen Smurfit Kappa Cup i mange år og hjulpet til ved grønne koncerter og Åh Abe-koncerter.

Ole har tidligere lavet kampprogrammer til KB’s hjemmekampe, han er stadig en kompetent speaker til førsteholdets kampe på Mosevej. Og han går heller ikke af vejen for at skrive kampreferater til KB’s hjemmeside og Facebook-side.

Ole var naturligvis med i det jubilæumsudvalg, som stod for arrangementerne i forbindelse med KB’s 100-års jubilæum, og det var en naturlig ting, at det var ham, der bar KB’s fane i optoget til Mosevej Sportsplads.

Ole er i dag kontingentansvarlig – og han har styr på sagerne. Og så skal det da også lige med, at Oles kone, Birthe, har været kasserer i KB, og at hans tre søskende alle har en fortid som spillere i KB.

Mest af alt: DU KAN STOLE PÅ OLE. En bedre KB-ambassadør findes ikke…

Ole modtog på generalforsamlingen en købmandskurv som tak fra klubben, og hans portræt kommer nu op at hænge i Café Mosen.

Og så skal Ole jo lige huske, at æresmedlemmer er fritaget for at betale kontingent i byens klub…