Populær træner nomineret til Årets Leder

23. januar 2024 kl. 14:39

Jacob Hille, træner for U14-drengene i Kolding Boldklub, er nomineret til Årets Leder 2023 ved årets Fritids og Idræts Award på Comwell tirsdag 20. Februar.

Jacob, som du ser i sædvanlig smilende udgave på billedet, er indstillet af forældre og ledere i KB, fordi han har genskabt U14 holdet og gjort det til en trup med et unikt sammenhold og et godt kammeratskab, som det hedder i begrundelsen.

Vi citerer videre fra nomineringen:

- Da Jacob kom til Kolding Boldklub i 2018, overtog han et hold, der stort set var ved at gå i opløsning. Men med Jacobs evner som træner og hans tilgang til de unge spillere, er bøtten vendt. Nu er der 26 spillere på holdet, som summer af positivitet og selvtillid. Jacob vægter fællesskabet og en gensidig respekt og disciplin. Han har gennem sociale arrangementer også styrket kammeratskabet blandt spillerne. Jacob er desuden altid tilgængelig for både spillere og forældre.

KB bakker op om indstillingen – ikke mindst fordi Jacob om nogen står for de værdier, vi blå er skabt af. Han vægter trivsel og det sociale højt, men vil som alle andre naturligvis også vinde fodboldkampe.

Jacob er 49 år og gift med Rikke. Parret har to sønner Christian på 15 år og Nicklas på 13 år, og når Jacob, der er uddannet som journalist, ikke er populær træner på Mosevej, arbejder han i kommunikationsbranchen.

Tillykke med nomineringen, Jacob, vi er mange blå, der vil møde op og støtte dig den 20. Hvis man er hurtig, kan der hentes gratis billetter ved at klikke ind på kommunen hjemmeside. Klik på www.kolding.dk/award

De to andre nominerede til den fornemme lederpris er John Ellegaard, Bowlingklubben Trekanten-KIF, for hans initiativ og lederskab af klubbens parasportafdeling samt Gurli Damgaard og Arne Lauritzen, Hejls Idrætsforening, for deres store indsats og aktive engagement i foreningen.