Riis-festival på Mosevej

image Martin Riis (tv.) blev matchvinder med et hattrick i 3-0 sejren over Sædding/Guldager.
18. september 2021 kl. 16:17
Angriber i storform, da KB fik vigtig 3-0 sejr

Der var store smil og masser af jubel på Mosevejs Sportsplads lørdag eftermiddag. 3-0 til Kolding Boldklubs Jyllandsseriehold over Sædding/Guldager var ikke blot en suveræn og vigtig sejr i kampen om tilbagevenden til Danmarksserien.

To spillere havde nemlig en særlig grund til at smile: Målmand Jens Larsen, der med flere pragtredninger sørgede for et clean sheet og hjalp sine holdkammerater i blåt på vej, og matchvinder Martin Riis, der med kropsstyrke og målnæse med et hattrick sørgede for den sikre KB-sejr.

Han lynede første gang efter 23 minutters spil, da han blev spillet fornemt fri tæt på mål af Marvin Strohschank. Omkring den halve time pressede udeholdet voldsomt på for en udligning, men to klasseredninger af Jens Larsen inden for samme minut forhindrede scoringer. Kort før pausen havde Martin Hedeager og Marvin Strohschank til gengæld muligheden for at øge KB-føringen.

Hjemmeholdet og Martin Riis afgjorde kampen i de første otte minutter af anden halvleg, mens Sædding/Guldager var i undertal på grund af en ti minutters udvisning.

To lynhurtige mønsterangreb blev afsluttet af den ustyrlige Martin Riis, der havde sin egen lille festival i Mosen. Sædding/Guldager blev effektivt stoppet af et godt fightende KB-hold, hvor midtbanefolkene Anders Brüggert og Marvin Strohschank fik fat i en masse. Og bagude var Jens Larsen kampen igennem en mur foran et påpasseligt forsvar med fyrtårnene Thomas Heiker og Dennis Johansen.

KB var flere gange tæt på 4-0 i lynhurtige kontrafaser, blandt andre ved de to unge indskiftere Markus Kristensen og Jacob Lorentzen, men det blev ved 3-0, tre points og stor selvtillid inden de kommende udekampe mod Tjørring og Odder.