Skolefodbolden ruller igen på Mosevej

image Der ventes igen stor forældreopbakning, når årets skolefodboldturnering afvikles på Mosevej Sportsplads på søndag.
14. september 2021 kl. 19:27

65 hold – eller op mod 500 skoleelever - fra hele kommunen samles søndag 19. september fra 9 til 15 på Mosevej Sportsplads til Smurfit Kappa Cup – den første skolefodboldturnering, efter at alle corona-restriktioner er blevet ophævet.

– Vi måtte på grund af pandemien desværre aflyse i 2020 og har i år af samme årsag været nødt til at flytte turneringen fra juni til september. Da vi vidste, at der ville være rigtige mange arrangementer, som skulle indhentes, valgte vi at arrangere turneringen på en dag i stedet for normalt to dage.

Vi har valgt at si overbygningsklasserne fra og kun tage 0-7. klasserne med, og på den baggrund er vi meget tilfreds med deltagerantallet, siger turneringsleder Jan J. Jensen fra Kolding Boldklub, der arrangerer den traditionelle skoleturnering med støtte fra Smurfit Kappa.

– Mange klubber har været nødt til at udsætte eller aflyse stævner, og der har været tilbagegang af medlemmer. Vi glæder os i KB over, at vi har indhentet det tab, vi havde af medlemmer under pandemien, og vi ved af erfaring, at det giver nye medlemmer til klubben hver gang, vi har arrangeret Smurfit Kappa Cup, siger klubbens formand Carsten B. Grubach.

De mange kampe på Mosevej Sportsplads dømmes af frivillige fra KB, og der ventes op mod 1500 spillere, forældre mv. på anlægget i løbet af dagen. De elever, der ikke selv spiller, opfordres til at møde op og støtte holdene fra deres skole.

De tidligere år har deltagerne haft en rigtig god dag med klassekammeraterne og de mange forældre på sidelinjen. Det skaber en rigtig god stemning og er lige i turneringens ånd, da det sociale og stemningen omkring kampene vægtes højt.